Friday 18 May 2012

Bukan Niat Saya.......



awak....

awak tau tak saya sayang sangat dekat awak? awak tau tak saya cuba sembunyikan perasaan saya dekat awak selama ini? dan awak jugak tau tak bayak soalan yang saya nak tanya pada awak tapi saya pendamkan... awak buat saya macam kekasih awak... awak layan saya macam sayalah cinta hati awak... tapi... saya masih tak tau kedudukan saya kat hati awak...

awak...

saya cuba jadi yang terbaik dalam hidup awak... tapi saya tahu, saya bukan lah yang terbaik untuk awak... banyak kelemahan saya awak... saya pernah berharap awak dapat membimbing saya... tapi saya tahu awak tak mampu... (mungkin awak tak didik dengan agama yang sempurna.. sbb tu saya takut nak sandarkan harapan...) saya tahu... saya bukan lah yang terbaik dalam bab-bab agama... tapi saya masih tahu hukum halal dan haram... awak juga pasti begitukan? pasti tahu hukum-hukum agama kita....

awak...

saya rindukan awak... saya rindu cara awak melayan saya... awak bukan lah lelaki yang suka-suka menyentuh tangan saya... bahkan awak takkan senang-senang nak pegang pipi saya kalau saya menangis depan awak... awak mesti cepat-cepat cari tisu dalam porch bag  awak, kalau tak ada, awak akan cari dalam hand bag saya... awak betul-betul menjaga saya... awak akan pastikan kita bergembira apabila kita keluar berdua... tapi... kita tetap kawankan awak? adakah tempat saya dalam hati awak?

awak...

malam tu, saya betul-betul tak tahan... saya nak tahu jawapan awak... sebabtu saya ajak awak chat dalam fb dengan saya... mula-mula kita borak macam biasa... sampailah tiba-tiba awak cakap awak sayang saya... saya nak tahu sejauh mana awak sayang saya... sebab itu saya tanya... awak anggap saya sebagai apa? kalau kita kawan baik, awak pasti akan terus terang dengan saya... mula-mula awak jawap, awak sayang saya bukan macam adik beradik... lepastu awak cakap saya pon bukan kawan bagi awak... malah lebih... saya dah gembira dapat tahu jawapan awak... tapi... lepas saya tanya lebih macam-mana... awak tak nak jawap... awak senyapkan saya... awak buat tak tau je dengan saya....

awak...

lepas malam tu... awak layan saya lain sangat... kejap-kejap awak hepi borak dengan saya.... kejap-kejap awak marah-marah saya... saya tak paham la kenapa awak buat perangai macam tu... saya ada buat salah ke dengan awak? saya tak tahu apa salah saya... awak marah pon tampa saya tahu hujung pangkal cerita... saya masih sabar melayan kerenah awak sebab saya sayang sangat dekat awak....

awak....

sampai hati awak tak bagi tahu saya... kenapa awak tak bagi tahu saya awak pindah tempat kerja... jauh pulak tu... awak dah pergi baru awak bagi tahu saya... lepas tu awak tak jumpa pon saya buat kali yang terakhir sebelum awak pindah... saya menangis petang tu... saya tak dapat mengawal perasaan saya... sampai hati awak ketepikan saya... siapa saya pada awak? awak tolong la jawap saya... kenapa awak layan saya macam ni? salah ke saya nak tahu jawapan awak? salah ke saya sebab sayangkan awak... dan mungkin saya dah pun cintakan awak... bukan sedikit perasaan saya pada awak... dah mendalam rasa ini dalam hati saya...

awak...

saya tak mahu awak sedih bila tahu keadaan saya... semalam saya pergi hospital... tengok keputusan ujian makmal pasal migrain saya... CTscan saya nyata tak menyebelahi saya wak... keputusannya amat memeranjatkan... semua ujian saya dah buat... tapi jawapan tetap sama... dalam kepala saya ada satu benda asing yang di panggil barah... saya tak tahu macammana boleh jadi macamni... selama ini saya ingat sakit kepala saya ni cuma sebab migrain... tapi nyata ia bukan... sekarang semua dah terlambat... saya akan cuba buat rawatan yang mana boleh... operation bukan lah pilihan utama dalam kes saya sebab barah dah merebak ke tulang belakang saya....

awak....

selamat tinggal... awak akan tetap menjadi memori saya... suka duka yang awak kongsikan bersama saya akan saya jadikan kenangan... saya tak tahu sampai bila saya dapat bernafas kat bumi ALLAH ini... saya doakan umur awak panjang... saya akan berusaha melawan penyakit ini walaupun nyata saya dah tak ada harapan... awak carilah pendamping yang sesuai untuk awak... saya dah tak mampu nak menggembirakan awak... sekarang saya dah tutup akaun facebook saya... saya harap awak tak cari saya lepas ni... simpan kenangan kita tau awak...

awak...

saya akan sayang awak sampai akhir nafas saya... surat yang saya kirim baru-baru ini pasti awak dah baca... maafkan saya sebab menipu... saya buat semua ini untuk kebaikan awak... saya sanggup awak membenci saya... sebab saya tahu awak akan dapat lupakan saya kalau saya buat macam tu.... selamat tinggal awak... doakan saya nanti... saya hanya mampu doakan kebahagiaan awak... saya dah tak mampu nak bahagiakan awak....

Ya ALLAH... KAU dengarlah rintihanku... KAU kurniakanlah kebahagiaan dan kesempurnaan hidup untuknya... aku hanya mampu berserah pada-MU... kerana aku tahu KAU MAHA PENGASIH dan MAHA PENYAYANG.... jika aku pergi untuk menghadap-MU, KAU ampunkanlah dosa-dosa aku... KAU permudahkanlah segala urusan mereka yang menyemadikan aku... dan KAU lindungilah keluargaku, ibu bapaku, sahabat handaiku, serta seluruh umat islam...

Huhuhu.. Love th

No comments:

Post a Comment